|
2012 Le magasin du savoir
|
|
Het werk uit 2012 (zie hieronder) handelt specifiek over de perceptie van de realiteit.
Small injury at the neck of an Italian Voguecovergirl 50/70cm
Wanneer ik in voorbereiding van mijn beeldonderzoek gebruik maak van de huidige sociale media dan stel ik een opvallend verschil vast tussen de “happy-facebook-boodschappen” en de geslotener “tumblr -verzamelingen .” Face-book toont façades (faces) daar waar tumblr het onderbewuste durft te etaleren... Tumblrs: zijn een soort blogsysteem vol korte posts met vooral veel fotomateriaal en eerder beperkt in tekst. Tumblr werkt echter (volledig) anoniem: de meeste gebruikers werken onder een schuilnaam. Juist door deze anonimiteit gaan tumblr-gebruikers onomwonden laten zien wat er in hen omgaat. Vaak gedurfd, grensoverschrijdend en vaak ook border-line.... Men gaat via links op zoek naar gelijkgestemden. En zo ontstaan streams van bevreemdende onderliggende gevoelens, die blijkbaar vrij universeel terugkomen internationaal, maar die binnen de gangbare dagdagelijkse wereld moeilijk bespreekbaar zijn. Zo maak je links met mensen die beelden verzamelen rond bv; kwetsuren (innerlijk en uiterlijk), rond ziektes, rond angsten, rond verlangens , verdriet , . .. allerlei moeilijke onderwerpen waar je helemaal niets van kan terugvinden in andere sociale media als face-book. Net die tumblr-streams vormen mijn inspiratiebron. Tumblr maakt ergens zichtbaar en voelbaar wat in woorden moeilijk te vertalen is. Gevoelens en gedachten die blijkbaar vrij universeel zijn maar in de dagdagelijkse omgang verborgen blijven. (en onbespreekbaar) En net hier herontdek ik opnieuw mijn thematiek van tonen en verbergen. h.m.
You were a painter to... 30-40 cm
In my dreams are fantasies realised. 40/50cm
Thoughts , naar Saraf Stolfa 24/30 cm
Believe it or not, this is my only point of view. 50-70cm
It's not that I am ashamed 40-50cm
I can't know your perception 50/70cm
Een mens kan allerlei soorten zaken onthouden, niet alleen teksten, maar ook beelden, kleuren, geluiden en zelfs geuren en gevoelens. Sommige indrukken worden maar voor korte tijd, en andere indrukken voor zeer lange tijd onthouden. Het geheugen van de mens is niet perfect en soms menen wij ons zaken te herinneren die niet hebben plaatsgevonden. Het geheugen van de mens is niet altijd betrouwbaar. Herinneringen worden vervormd door "de tijd". Schilderijen over het relatieve van herinnerings-beelden.
Le magasin du savoir 40-50 cm
Completaly lost in thoughts 50-70 cm Schilderkunst gaat verder dan het copiëren van wat je ziet, het is eerder een actief interpreteren van de buitenwereld
Ce qui passait d'extraordinaire en moi.40-50cm
La memoire 40-50cm |
|
|